2013-01-21

Det bästa från inspirationsåret 2012: Lego

Precis som tidigare år (2011 och 2010) har jag nu äntligen tagit mig tid att börja sammanställa inspirationsåret 2012. Det hela blev en smula senare än planerat, men nu kör vi. Först ut är kategorin Lego.

Jag har så länge jag kan minnas fascinerats av Lego. Givetvis som barn men precis lika mycket som vuxen. En kreativ plastbit för alla åldrar helt enkelt. Mest intressant är de egendesignade skapelser och även om jag imponeras av storbyggen, såsom R2D2 i naturlig storlek t.ex, så är det ändå de minimalistiska kreationerna som tilltalar mig mest.

Tidigare har jag försökt hitta det bästa från varje månad på min Tumblr-blogg, där jag samlar på mig allt som inspirerar mig på ett eller annat sätt, men i år har jag försökt leta fram de 10 bästa ur varje kategori fråna hela året. Inte helt lätt men känner mig ändå relativt nöjd.

Klicka på texten under bilden för att komma till Tumblr-inlägget, där hittar du allt som oftast även ursprungskällan.

Sugen på mer Lego? Klicka här.
Hitta mer inspiration kentson.se eller i scrollfestivalarkivet.

Inga kommentarer: