2012-01-09

Det bästa från inspirationsåret 2011: gif-animationer

Evighetsuppdraget att sammanställa inspirationsåret 2011 fortsätter och nu har vi kommit till gif-animation. Något jag beundrat länge på grund av den minimalistiska effekten av att föreviga ett filmiskt ögonblick eller händelse. I love it! Tyvärr är det väldigt svårt att hitta skaparen för alla dessa kreationer men om du klickar på bilden så kommer ni till mitt Tumblr-inlägget där hittar min källa, även om det sällan är direkt till kreatören själv. Som vanligt har jag försökt hitta det bästa från varje månad från min Tumblr-blogg, där jag samlar på mig allt som inspirerar mig på ett eller annat sätt.



Februari: Alien, 1979


Mars: Freaks and Geeks, 1999-2000



Maj: upphällning



Juli: George Costanza i Seinfeld, 1989–1998





November: Dude i Big Lebowski, 1998


Se mer inspiration på kentson.se eller i scrollfestivalarkivet.

Inga kommentarer: