2011-01-08

Mejl till Nintendo

Fråga:
Sent: den 5 januari 2011 18:11
To: info at bergsala.se
Subject: Game & Watch-spel som app?


Hejsan!

Jag, och många med mig, skulle bli fantastiska glada över att kunna få spela de gamla Nintendo Game & Watch-spelen på sin iPhone och jag måste bara få fråga om det finns (har letat men inte hittat) eller om det finns planer på att släppa dessa klassiska gamla spel som en iPhone-app framöver?

Om jag inte har kommit till rätt person/avdelning så skulle jag vara tacksam om ni kunde berätta för mig var jag i så fall ska vända mig med denna fråga.

Tusen tack på förhand.

Long live Game & Watch :)

Fridens /
Kenneth Grönwall



Svar:
Datum: 7 januari 2011 16.33.39 CET
Från: kim.weinefelt at bergsala.se
Ämne: RE: Game & Watch-spel som app?

Hej Kenneth,

Kul att du kommer ihåg de gamla spelen. Min favorit var Donkey Kong II :)

Det finns inga Nintendo-spel i Apples produkter. Nintendo har sina egna spelmaskiner och några Game & Watch-spel finns att ladda hem till Nintendo DSi och Nintendo DSi XL. Sök gärna på ”game & watch” på nintendo.se om du vill se vad som finns just nu.

Hälsningar,

Kim Weinefelt
Bergsala AB

Inga kommentarer: