2009-06-16

En koja i skogen

Så länge jag kan minnas har jag gillat kojor eller kojliknande bostäder. Tält, husvagnar, källarlokaler, friggebodar eller riktigt små lägenheter. Därav min något udda hobby som jag tidigare skrev om. 

Som barn blev jag självklart överlycklig då pappa byggde kojor i både träd och uppe på berg och i högstadiet planerade jag och en kompis att dra in till storstadsdjungel och vara hemlös för en helg. Det blev aldrig av och lika bra var nog det men att filmer som ”Into The Wild” berört mig är inte alls särskilt konstigt.

Hur som haver så kan jag verkligen förstå att denna kojbyggare trivdes, på riktigt, i sin koja ute i skogen under sina fyra månader. Jag är rent av lite avundsjuk och väldigt imponerad.

2 kommentarer:

egoistiska egon sa...

Haha. Vi kanske ska flytta till en koja? Eller, nä.

Kenneth Grönwall sa...

Jooo...några dagar i alla fall :). Vi ska iaf tälta en helg i skärgården i sommar. Serru. Fiska, jaga björn och bygga sneakers av bark.