2009-03-02

Pratande katt med keps

Det är sällan jag minns mina drömmar men nattens skådespel sitter som fast på hornhinnan. Kanske har det hela och göra med att jag hade en sömnlös och lite stressad E liggandes bredvid mig eller så behövdes det bara sorteras lite. Om det är någon där ute som kan tyda mina drömmar så är det nog bäst att låta bli.

Hur som haver, i drömmens natt så befann jag mig i en större byggnad med känslan av ett modernare slott. Även här var det natt och mörkt. Överallt i svag belysning befann sig sovande och/eller trötta berusade människor samt en gäng sköna och pratande katter. Bland annat låg en grå fet katt på en stökig balkong och bad mig att lugna ner mig och låta honom sova. Jag däremot var pigg och sugen på lek. Till slut fick jag med mig en svart smal katt med keps. Även denna kunde prata. Han hoppade upp på min axlarna och sen sprang vi ner mot källaren på detta stökiga slott. Väl nere i källaren, som fylldes med gångar och dörrar, gavs en kuslig känsla av att något övernaturligt befann sig där. Så, för att inte hinna bli livrädda sprang jag med hoppande stil genom alla gångar tills vi plötsligt såg en skugga runt ett hörn. Trots denna hemska skugga fortsatte jag ösa på i högt tempo med den pratande katten på mina axlar. Runt hörnet stod plötsligt en ”vålnad”. En vålnad klädd i mörk kappa med huva och var dessutom smått klassiskt genomskinlig. Vi for snabbt in i ett rum där vi kastade oss i vad som liknande en större säng. Efter några minuter var vålnaden i rummet och började tala till mig. Då vaknade jag av att E meddelande att hon icke kunde somna.

Trots vålnaden och annat så var det inte någon riktig mardröm utan snarare någon adrenalinkickande spänning. Hur den kan tolkas vågar jag dock inte ens tänka på.

5 kommentarer:

egoistiska egon sa...

Hahahahaha. Fyfan, det där låter ju som mina drömmar!

Kenneth Grönwall sa...

Kanske smittar? Det är ju faktiskt förbannat kul att få minnas sina drömmar tycker jag.

egoistiska egon sa...

vänta du bara tills du börjar drömma sådant som är så verkligt att du inte vet vad du drömt och vad som hänt i verkligheten. det är ganska spännande faktiskt.
:)

puss!

TORGNYSDOTTER sa...

Otroligt skön dröm, måste jag säga! Jag kan tillägga att de flesta drömtolkaren menar att katten på olika sätt symboliserar "kvinnlig sexualitet". Sen får du tolka det hur du vill. Haha.

Kenneth Grönwall sa...

Egon: Haha det kanske kommer. Jag nog ta för vana och skriva upp alla drömmar jag minns här i alla fall.

Torgnysdotter: Haha jag tror jag skippar att tolka faktiskt. Katt, keps och vålnader...