2009-03-03

Knark i latten

Efter att ha lyckligt investerat i ett Coffee Card på Espresso House har det använts flitigt. Varje drar jag mitt kort, får jag min latte serverad och blir önskad en bra dag. Det är livsnjuteri i miniatyr. Har jag tur står även bussen och väntar på mig och min varma latte för att transportera mig en station längre bort. Lycka!

Genom åren och i takt med mitt växande kaffeintresse har det gått och blivit en och annan latte. Latte tag med. Jag har upptäckt nya ställen och förkastat andra vad det gäller kvalité och smak i kombination med tid och abstinens. I ärlighetens namn finns det inte många ställen med riktigt bra latte. Latte tag med. Förutom lyxiga italienska restaurang-lattes på exempelvis Capri så måste jag ge en eloge till Espresso House. Det har otroligt goda latte med utbildad trevlig personal och jämn kvalité. Baksidan av detta är en abstinensfyllt resa in till stan varje morgon. Det måste vara knark i latten.

Inga kommentarer: