2009-03-20

Bloggbeskymmer

Då Blogger tjongade in tjänsten Etiketter (eng. Labels) så hakade jag illa kvick på. Tjänsten användes friskt men utan någon vidare plan eller koll på hur den skulle utnyttjas på bästa sätt. Delvis missuppfattade jag tjänsten och tog den genast an mig som enbart någon typ av sökordsoptimering och/eller inläggssammanfattning. Så, jag valde att begränsa mig själv med att skriva tre sammanfattade ord för mitt skrivna inlägg.

Så, läser en besökaren ett inlägg som exempelvis innehåller etiketten ”latte” så kan läsaren klicka på ordet och få upp alla mina bloggar som innehåller just denna etikett. Smart och bra plan. Om man nu har en plan.

Eftersom jag inte har något speciellt tema för min blogg som exempelvis ”bakning för svagbegåvande” så kan jag inte enkelt kategorisera min inlägg med väl valda etiketter. Etiketter som gör det enkelt för läsaren att navigera bland det som skulle kunna vara intressant. Men, till och från under någon månads tid har jag försökt hitta etiketter som jag fortsättningsvis ska använda mig av. Så snälla hjälp mig, se nedan, är jag på rätt spår tro?

Efter att ha bestäm mina kategorier funderar jag faktiskt på att gå igenom alla mina blogginlägg. Förbannat ambitiöst må hända men det är förbannat lockande. Få en fulländad blogg liksom.

Etikettförslag
Mobilblogg
Musik & film
Design & mode
Nöje & fritid
Foto & video
Bravader & historier
Intresse & nörderi
Samhälle & politik
Internet & teknik
Familj & vänner
Religion & världen
Vetenskap & forskning
Media & marknadsföring
Youtube

Andra ord: Kaffe, TV, konst, kultur, bild, humor, data...

3 kommentarer:

egoistiska egon sa...

men du, kakor? bullar? recept?

TORGNYSDOTTER sa...

jag bara skriver och förvånar mig själv ibland och blir glad! Nämen har jag skrivit om "vin" förut!?
Nja. Äh, du hajjar.

Kenneth Grönwall sa...

Egon: Recept ja så klart.

Torgnysdotter: Haha ja jag är lite dubbel här...hm för på ett sätt är dte ju kul att bara ösa på men jag skulle vilja ha en liten navigering till höger med redan förbestämt etiketter som man sedan kan navigera sig med...hm ja du hajjar...kanske :)