2009-02-09

Situation Stockholm


Det är tyvärr inte speciellt ofta som jag köper tidningen Situation Stockholm men när jag väl gör det så brukar jag kontrollera att försäljaren har grönt kort. Ni vet som bevis för att personen får sälja och att han/hon är nykter. För bara några minuter sedan kom det fram en härdad man helt utan kort och synligt påverkad av både det ena och det andra. Men sälja tidning ville han. Han skärpte till sig, spände ögonen i mig och sa sluddrigt: "En hemlös tidning?". Utan att ens hinna svara drog han snabbt vidare.

3 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

Tidningen är, för övrigt, bra tycker jag.

egoistiska egon sa...

Haha, kanske samma snubbe som jag såg idag. Han agerade likadant. Bara taskade genom vagnen med en endaste tidning och upprepade "hej-stödja-hemlös-köpa-tidning?" utan att vänta på svar.

Kenneth Grönwall sa...

Torgnysdotter: Ja men är ju fan det.

Egon: Haha säkert, han här hade också bara en tidning...en hemlös tidning. Om det var samma så måste han sagt den meningen så många gånger att det som blev kvar var meningen jag fick