2008-12-16

Uppesittarfylla

Efter att ha varit yogaduktig på dagen var det dags för 40-årskalas hos Torgnysdotter några timmar senare. Man vill ju inte vänja min kropp med upplevelser av enbart godartad karaktär. Sådant håller ju inte, nä stryk ska den ha.

Festen var den roligaste på länge även om tiden gick på tok för fort så blev det nog min räddning. Det pratades nämligen i snabbare takt än inmundigandet av pigga drycker. Tror jag. Någon gång efter klockan 06 däckade jag på en mjuk soffa och E hade åkt hem för en halv arbetsdags sedan.

I ärligheten namn var det obehagligt länge sedan jag pallade med att sitta upp så pass länge, så än är jag ung. Måste dricka lite oftare bara. Och gå på roliga fester.

Tack Torgnysdotter en lysande fylla.
Tack E för omhändertagandet.

4 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

...och nu talar jag i egenskap av god vän, inte kroppsterapeut: Bra jobbat, Kentson!
Och tänk att jag, åtta år äldre, höll i 120 minuter till!
Och mamma-torgnysdotter, typ 30 år äldre, höll ända till första morgontåget till uppis!?
Man måste ju beundra de äldre generationerna!

Kenneth Grönwall sa...

Ja jag kom ju att tänka på det sen...jag är glad att jag var vaken så länge men man ligger ändå rejält i lä...le...lä.

TORGNYSDOTTER sa...

just när det kommer till mamse-gull (kanske snart också din;-)) ligger alla i le-lä. Hela ti´n. Jämt.

Kenneth Grönwall sa...

Ja men du så in i vassen och NU vet jag ju det.