2008-11-12

Musikåren 1984-2000

Min första skiva var ”Born in the USA” av Bruce Springsteen. Jag tror året var 1984 och jag var åtta år. Bruce gav mig gåshud och mitt stora musikintresse hade satt fart.

Så, från och med The Boss har jag många fina minnen från den lokala skivaffären där jag räkna mynt för en eventuell affär. Vid en något instabil ekonomi fick jag suktandes nöja mig med att bläddra bland alla fina dyra skivorna. Ekonomin växte och likaså gjorde jag och det blev en del skivor genom åren.

Men, runt år 2000 avtog alla skivinköp då mp3 blev ett betydligt smidigare sätt att både köpa och upptäcka ny musik. På gott och ont.

För en tid sedan bestämde jag mig för att hedra mina gamla skivor och efter en tids tanke och letande i hjärnan har jag nu lyckats göra en sammanställning, i någorlunda korrekt ordning, av de skivor som betytt och/eller etsat sig fast i mitt minne.

Från 1984-2000











3 kommentarer:

Anonym sa...

Fin samling! Men bort m Jackson! Peddogubbar skall inte ha nån cred! Oavsett om dom eventuellt gjort nåt bra nån gång för länge sen. BASTA! /Ida

TORGNYSDOTTER sa...

åh, jamiroquai! vilka minnen jag fick. Fan jag måste nog göra en härmning här.
Jag fick direkt huvudbry kring vilken platta som ska räknas som den första... Hm. Nu kan man hålla sig sysselsatt ett tag.

Är det så att MJ ÄR pedofil? Vet vi det här som ett faktum nu? Fan, jag känner mig helt ouppdaterad. Det känns helt otroligt att den (typ) mannen skulle kunna ha någon sexualitet...

Kenneth Grönwall sa...

Ida: Tack du, det var jäkligt kul att fundera och minnas. Finns säkert att massa man glömt men då kanske de inte är värda att minnas heller. Kan hända tt listan uppdateras med tiden. Får se :)

Jackson blev ju aldrig dömd utan friades så han får faktiskt ligga kvar ett tag till iaf.

Torgnysdotter: Jamiroquai lyssnar jag på än idag, jäkligt bra faktiskt. Ja det tog tid det här och sen ville man ju ändå rensa lite så att inte listan blev enorm.