2008-10-01

Tre år älsk

Jag överlevde min gräsänklingshelg med nöd och näppe. Fredagen blev blöt. Så pass att ingen av oss var kapabla att ta oss vidare ut i förortsdjungeln och tur var väl det för ack så piggt, glatt och härligt det var hemmavid. En salig blandning drycker och ett par gudomligt goda grillade burgare made by P. Jag vill minnas att hjälpen han borde fått var minimal. Annars så spilldes det vin, skrattades, snackades och en och annan vurpa utfördes mindre graciöst.

Trött men rastlös dagen efter fick jag inte mycket gjort förut ett antal timmar med Wii:s bordtennis. Det smashades och skruvades så pass att jag fortfarande har värk i armarna. Så pass vältränad är jag.

Stel och öm välkomnade jag i söndags en slutkörd och trött E från sin lille weekend på Mallorca. Dagen som dessutom var vår treårsdag firades stillsamt. Vi fattade beslutet att vår treårsdag var mer värd än två trötta, slitna och soffliggande människor som vi.

Tre år älsk. Du och jag älsk. Tack älsk.

3 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

söta människor! Grattis. Ni har lyckats förträffligt i val av partner, båda två.

...och plötsligt slår det mig: jag och olle firar 13(!) år i november. Svälj.

Kenneth Grönwall sa...

Ja men jag tycker nog att jag har lite bättre smak än E.

Goddamn, 13 år...blir som svårt att komma ikapp där du.

TORGNYSDOTTER sa...

jorå, det är bara en tidsfråga!