2008-10-13

Favoritställning

Att sitta framför dator och jobba i skräddarställning är den bästa sittställning jag kan tänka mig. Jag får faktiskt anstränga mig lite för att inte inta denna behagliga position i väntan på tunnelbanan eller under viktiga kundmöten. Visserligen byter jag ganska ofta position när jag sitter och jobbar men skulle nog uppskatta att min skräddarställning utövas till 60-70 %.


En halvdan variant av skräddarställning.

Som barn så vill jag minnas att det fanns två typer av sittställningar som utövandes vid exempelvis frukt- eller sagostunden. För på min tid fick man inte ligga och kräla hur som helst. Antingen var man en sitta på knä-unge eller så var man en skräddarunge helt enkelt.

Hur sitter ni egentligen? Som folk eller?

5 kommentarer:

egoistiska egon sa...

så jøvla sæt. (ojdå, danskt tangentbord)

Kenneth Grönwall sa...

Haha du är ju så jäkla skandinavisk :)

my sa...

Uppkrupen, helst med t-shirten neddragen över knäna, helst stor tröja. Eller så intar jag golvställning, den kan vara både liggande på mage, eller skräddad... det finns så bra med plats på golvet för stora projekt!

Sophie Sölveborn sa...

På jobbet - dessvärre alltför ofta med benen i kors. Ibland kommer jag nästan inte ur ställning på väg till kaffet (vuxenpoäng?)

Har inglasad ruta/fönster hela vägen till golvet brevid mig och i flera månader har "fasadbyte" pågått eller nåt i den branschen med hängande byggnadsarbete - och då sitter man ju inte gärna bredbent i kjol. Kom jag på.

Kenneth Grönwall sa...

My: Ihopkrupen med knäna upp skulle jag inte kunna sitta. Då somnar mina ben tror jag. Jag skulle vilja ha nån typ av huvud/hakstöd så man bekvämt kan ligga i sänga och surfa runt.

Sophiedear: Ah men jag är lite av en korsbenare jag med faktiskt och börjar du redan bli stel och jävligt får du allt suga åt dig ett par v-poäng :).
Bredbent med kjol inför grovgubbarna är en farlig kombination kan jag tro :)