2008-09-02

Ofrivillig motion

Okej, det var ett tag sedan jag var ute och motionerade men kroppen sitter ju som fast i semestern på någon jäkla vänster. Hur som haver fick jag lite ofrivillig motion lagom till lunch. Enligt mitt sätt att se det så ska man ju cykla fort om man ska cykla annars kan ju lika gärna gå. Hm men inte för jäkla fort för då kan man ju lika gärna åka taxi. I full fart (nästan) cyklade jag till Subway för att testa av. När jag väl kom dit upptäckte jag att mitt Visa-kort var bort. Full fart hemåt igen. Letade i alla fickor i alla byxor och jackor. Tji fick jag. Ringde gårdagens lunchställe och där befann sig mitt kort. Eventuellt. De bad mig återkomma efter rusningen. Hungrig och fast besluten att äta på Subway letade jag reda på E:s kuvert med födelsedagspengar. Lämna lapp och ta en hundring. Ner till cykeln. Upp på cykeln och så full fart (nästan) igen. "Välkommen, vad får det lov att vara?". Det var gott med matig macka.

3 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

det var förmodligen så där det kändes att äta på stenåldern. Man fick liksom slita för födan.
Och när jag tänker efter; förmodligen för majoriteten av världens befolkning.

Jag har ätit vitt bröd till frukost och lunch nu. Måste masa mig iväg någonstans till middan. Det måste ju vara näringsvärde -.

Kenneth Grönwall sa...

Haha ja det har du fan rätt i...fördelen är ju att det, oavsett vad man äter, smakar gott efter sånt där slit...hm ja i ett i-land då.

egoistiska egon sa...

hahahaha, vilken fantastiskt observation torgnysdotter. och sann.