2008-07-10

Snödriva 2008

Eftersom jag var så förbannat sent ute till att se smäcker och läcker ut på stranden i år så har jag (bättre sent än aldrig) kommit igång med träningen. Tror jag. Typ. Det kommer så klart ta sin lilla tid innan det ger resultat men jag måste ändå meddela att springa i spår är fanimej min grej. Det hade jag aldrig kunnat tro. Springa?

Visserligen har vi ett otroligt schysst spår i ett piggt naturreservat alldeles intill men jag skulle nog kunna springa lite här och var. Faktiskt.

För tillfället tänker jag inte hålla på att stressa mig med klocka och ha mig. Målet just nu är att springa det långa farliga spåret på fem kilometer utan att stanna, gå eller döden dö emellenåt.

När målet är uppnått och om detta nu blev en naturlig del av mitt liv ska jag börja klocka och föra Nike + iPod Sport Kit-statistik på det hela.

Inga kommentarer: