2008-07-22

Det rundas av

För att runda av alltsammans innan semestern har jag gått på halvfart hemifrån. Fast, egentligen inte halvfart utan snarare ett lugn med stötvis hokusfokusrace. Rätt skönt faktiskt. Många kunder befinner sig på semester allt telefonen har svalnat. Jag har tagit mig tid till att göra sådant man aldrig hinner och sådant men verkligen tycker är kul. Exempelvis har jag påbörjat en omfattande profilmanual till ett låtsasföretag. Att göra saker till sig själv är ingen lek och det har tagit mig åtskilliga timmar att skapa ett låtsasföretag med en låtsaslogotyp men ack så kul och givande.

För att jag ska trigga mig själv att komma upp på morgnarna har jag startat ett hemmacafé. Min trognaste (och enda) kund är E och beställer samma sak vid ungefär samma tidpunkt varje gång jag har öppet; en latte att ta med. Då min enda kund gått belönar jag mig själv med en. Njutfullt glider den galant ner tillsammans med lite omvärldsbevakning. Skulle det för ovanlighetens skull ringa under själva inmundigandet kan jag omöjligt svara. En egengjord lyxlatte ska avnjutas och får inte blandas med affärer eller annan smuts.

På söndag drar vi till Gotland i några dagar där min nyligen 60 år fyllda mamma befinner sig med husbil. Förhoppningsvis blir det bra väder för Fårö-liv för att på så sätt slippa undan alla stanare i Visby. Det ska bli fantastiskt skönt med semester. Vi är värda det. Jag och E.

Inga kommentarer: