2008-05-05

Tandläkarbesök 3 av 4

Efter att ha kommit hem från en underbar resa i Wien, vilket jag återkommer om senare, så var det dags för en fortsättning hos tandläkaren. Tid för bergsprängning igen. Detta var besök nummer tre och endast ett besök kvarstår innan mina tänder är sprillans igen. Det är ju synd att påstå att dessa besök är särskild billiga men som min tandläkare sa vid mitt första besök: "Nu när du sparat i över 10 år så kan du gott kosta på dig lite tandvård igen". Kan ju inte annat än hålla med och jag tycker faktiskt att det är värt varenda krona.

Vid dagens besök var jag bara tvungen att fråga hur det kändes att ha en patient som mig. Jag menar, det måste ju vara ganska kul att få spränga, borra och skrapa bort tandsten när det faktiskt är så pass mycket och att man verkligen ser skillnad efteråt. Slarvigt jämförde jag det med få städa när det är riktigt stökigt hemma. Det är ju faktiskt lite roligare när det rasslar till i dammsugarna trots allt. Hon skrattade lite och instämde. Kul att man kan glädje någon med en rejäl tandstensodling.

Nu är det enbart halva underkäken kvar, den högra sidan för att vara exakt och jag funderar på att dokumentera det hela med ett litet foto. Blir det bra kommer en liten före- och eftervisning.

Inga kommentarer: