2008-04-10

Kvällsarbete

Jaha ja, här sitter man kvar på kontoret med några glas vin i kroppen. Glatt och härligt. Det är en del att stå i nu för tiden men kvällen blev ju inte som alla andra jobbarkvällar. Hit kom en skön hårdrockarsnubbe som ska satsa. Starta band. Har bra kontakter och min kollega ska kliva på tåget och spånarafton om webbplats är redan avklarad. Återkommer om detta.

Gitarren gled fram och fagra sånger kröp ut längs våra designalter på väggarna. Vinet slank ner i strupen galant. Alla babblade och gaggade lite. Hårdrockaren pratade med Warner och jag fick sedan höra: "Äh va fan jag skriver ju Eurodisco med, snabbt och bra med pengar. Ingen känsla utan bara kliva på. Allt går på räls men nu har de ju sumpat allt jag skrev sist. Spårlöst försvunnet och inte minns jag vad jag skrev. Ja ja nu ska man ju på krogen, det kommer väl i natt någon gång. Bara att skriva liksom. Skål på er!"
Man blir ju glad. Skål!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm är det va du vill ha på kontoret? En satsande rocker? =)

TORGNYSDOTTER sa...

Hahahahaha! ...ert kontor, alltså! *skrattar och ruskar på huvudet*

Kenneth Grönwall sa...

Alebark: Allt som livar upp är ju i min mening bra :)

Torgnysdotter: Japp, det är här det händer.