2006-11-26

Julklappar

Jaha det nalkas för jul. I går tog vi oss i kragen och for ut på stan i jakt på julklappar. Det är ju otroligt kul att få köpa till andra men denna hets på stan kan ju ta knäcken på vem som helst. Man promenerar ju mer i sidled än framåt. Galna människor. Otrevliga är dem med. Hur som helst så fick jag lite koll på mina inköp även fast dagen slutade med ett par nya jeans till mig själv. Det föll sig även helt naturligt att avsluta dagens fight med några kalla på Bara Bistro Bar.
Nära och kära har nu börjat fråga om vad man själv vill ha i julklapp. Ack så svårt. Det enda jag kommit på hittills är ett gäng DVD-boxar.


The Office: Complete Box Set - Fantastiskt kul.
Hitchcock Collection Box 1 - Mästaren.
Hitchcock Collection Box 2 - Vill ha dem alla.
Aki Kaurismäki Box 1 - Mannen utan minne är så jäkla bra, vill se mer.
Band of Brothers Box - Bästa krigserien någonsin.
Stanley Kubrick: Prestige collection - Ett måste.
Roman Polanski Box - Ännu en mästare.
Rubber Johnny - Genialiskt.
Chris Cunningham - Mästaren av musikvieos.
Silvermannen - Underbar serie av Ulf Malmros.

1 kommentar:

Alex sa...

Okej jag är lost och du måste hjälpa mig.
Hur har du gjort för att kunna se exempelvis grejer på svt eller lyssna på sr.se? I go crazy för jag hittar inget program som är gratis, man måste ha windows media player men det finns inte för vår version. PLEASE HELP!!!!!!!!!!! För annars går mitt liv under .

alexandra.malmqvist@hotmail.com