2006-09-22

Jobba jobba jobba

Vem fan styr mitt uppdragsflöde? Det kan man verkligen undra. Han som nu styr detta måste vara smått sadistisk och inte speciellt förtjust i mig. I vissa perioder stryper han flödet rejält med stadigt grepp. Inte en chans till inkomstbringande kreativitetskör. Icke! När han låtit mig klättra på väggar och tak så släpper han loss denna tsunami av uppdrag. Givetvis ska allt vara klart vid ungefär samma tidpunkt, allt bara för att jävlas. Sicket svin! Hm, å andra sidan knallar ju denna jättevåg i hand med en ekonomisk uppgång vilket gör livet så mycket lättare. Uppgången ger mig möjlighet till att resa, köpa för dyra och snygga kläder, någon snygg pryl som man kan leka med plus ett antal trevliga krogbesök med mat och inklusive allt. Galant!

Uppdragen piskar snabbt igång min kreativitet och när man väl är inne i stimmet känns ju allt bara piggt, glatt och härligt. Man tackar för det och det är ju precis så jag vill ha det. Egentligen. Det gäller bara att dra på sig hörlurarna, sortera och fokusera.
I loopen (hatar det ordet) ligger: Tre webbplatser, en flashpresentation, foldrar, en broschyr, visitkort, mässmaterial och två logotyper. En trevlig blandning och mer är på väg in.

Lagom till avklarade deadlines flyr jag och E fältet. Flykten bär av till Budapest. Tre blir nätter i de centrala delarna. Kameran ska med och shoppingtarmen ska få sig ett uppåttjack. Vi kommer ha det så jäkla bra och dessutom får vi en liten revansch på en arbetsfylld sommar.

Nu ska jag tvätta för att förbereda en helg i lugnare tempo. Jag och E far till östkusten där vi ska titta på havet och känna lugnet. Hej.

Inga kommentarer: