2006-06-13

Cykla cykla cykla



Eftersom jag inte har något körkort som annat klokt folk så får cykeln bli min frihet. Att hoppa upp på cykeln när solen skiner och upptäcka sitt nya område är ju barnsligt kul. Visst, min snart 30 år gamla akter värker men jag fick mig en härlig bondbränna och kanske närmade jag mig beach 2006.

Hur som helst, jag och E for tvärs över Lidingö på våra tvåhjuliga springare. Efter några uppförs- och nerförsbackar kunde vi pusta ut och blicka ut över skärgården. Härligt, ljuvligt och förbannat trevligt. Jag fick lite hemmakänslor, uppväxt vid kusten som jag är. Känna havsluften, höra kluckande vatten och se båtar. Det ger mig nästan gåshud.

På vägen hem från Bosön hade vi en lååång nedförsbacke, man blev 10 år och ville skrika ”freeedooom” hela vägen ner. Vilket jag i och för sig gjorde fast inombords.

Efter att ha cyklat och givit min bakre del av nära döden-upplevelse klev våra svettiga kroppar in i min lyan. Nu var det dags att göra sig snygg, laga mat och invänta törstiga gäster: bror M med havande S samt min kompis från förr C. Det blev fotboll, hemmagjord pizza, god sallad, öl och massa vin. Jag somnade sött eller åtminstone somnade med en värkande bak och snurrigt huvud.

Inga kommentarer: