2006-05-11

Snart 30

Känn på den. Den 18:e juni smäller det. Jag blir 30 år. Trettio år. Det är fanimej rätt många år det. Det är ju nu det händer lite intressanta grejer i sin bekantskapskrets. Lite barn dimper ner. Hus köps. Hus byggs! Bygga hus, det är ju helt sjukt, hur fan bygger man ett hus? Det ska fan jag med göra någon gång.

Hur som helst ser jag fram emot det. Jag har levt med min tvåa i allt för många år nu. Att ha en trea först känns lite tyngre. Det är en ålder det. Det kan ju vara så att jag undermedvetet vill samla på mig lite vuxenpoäng också. Kan vara så.

Jaha. Hur ska man vara när man är 30 då? Jag tycker inte det är någon större ordning på mig i vissa vuxenlägen men i det stora hela är jag ju glad och mår fina fisken. Det är ju det viktigaste.

Ska jag egentligen ha en bostadsrätt nu? Vara sambo? Äga ett ICA Kundkort? Ja kanske rent av införskaffa ett litet körkort. Damn. Jag har ju missat och glömt allt det där men jag har storhandlat på Willys i alla fall. Inte illa. Inte illa alls.

Ja just ja sen har jag ju eget företag också. Det måste väl vara värt nåt. Det är ju kul och så. Ekonomi och papper med ansvar. Förresten så är det mitt andra företag. I mina meriter står det faktiskt både VD och styrelseordförande. Ja inte nu längre men det står ju där i alla fall. Vi konkade förvisso men gud så kul vi hade.

Innan konken fixade vi ett stort kontor på söder. Såg inte klokt ut då men vi renoverade det helt själva. Ett lysande minne var när första väggen slogs ner, ej bärande. Sicken tur. Storrenovera ett sunkigt stort kontor gör man ju inte varje dag så vi fattade snabbt ett manligt beslut. Manligt men inte alls så klokt. Första väggen skulle riva med enbart hjälp av våra kroppar. Inga verktyg här inte. En platta öl. Renoveringssugna män med friska armar och ben. Det tog ju några timmar men vi klarade det. Lägg till några extra timmar för allt småspint som tänkte golver efter vårt fina rivningsarbete. Dumtigt men kul.

Ja ja vad ville jag egentligen säga? Jag fyller snart 30 och det ska bli kul. Jäkligt kul. Ingen som helst ångest och fest ska det bli. Ska faktiskt ha födelsedagsfest för första gången och hoppas att mina goda vänner kan komma.

Inga kommentarer: